x Chokladabstinens Datum: 2012-06-20 Tid: 19:29:12

Blev grymt sugen på choklad innan idag så jag gav mig på att göra brownies, vilket gick förvånansvärt bra! Blev gaaalet goda.
 
 
Recept (jag halverade det):
 
200 g smör
200 g mörk blockchoklad
2 dl hackade mandlar
4 ägg
4 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
 
1. Smält smöret i en kastrull.
2. Lägg i blockchokladen i bitar och låt den smälta. Låt svalna något.
3. Häll i övriga ingredienser och rör till en jämn smet.
4. Bred ut i en långpanna ca 20x30 cm och grädda i 175 grader i ca 20-25 minuter.
5. Skär i rutor när det har svalnat.
.........

Kommentarer
Postat av: Josse

Ååh! Älskar din header, du har så sjukt fin stil när du ritar! Så mjuka fina linjer, jätte fint och sött! Avundsjuk!

Svar: Men nej vad glad jag blir, TACK! :D
Elin

2012-06-20 @ 19:52:58
URL: http://carteamour.blogg.se
Postat av: Ellen (alatariel)

Oi det ser verkligen gott ut. Måste gå och äta något nu! Och håller med Josse, älksra din header. :)

Svar: Så söta ni är :D brownien var också söt (och god) ;) haha
Elin

2012-06-20 @ 20:45:01
URL: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0