x Ja, nu bor jag i Malmö! Datum: 2011-09-05 Tid: 21:54:17

Japp, för er som inte har hängt med (fast det är nog ganska svårt att missa) så har jag börjat på Malmö högskola där jag läser Grafisk design. Det är i övrigt samma högskola som Egoina går på (har faktiskt hunnit träffat på henne ett par gånger redan), jag vet att ni är avundsjuka! Tillbaka till saken; jag har alltså dessutom flyttat hemifrån till en mysig liten studentlägenhet och ska inatt sova min andra natt här.

För ett par timmar sedan lyckades jag laga min första måltid i form av köttfärssås. Ärligt talat gick det lite sådär, det känns som om mer gick fel än vad som gick rätt. Först och främst kom jag hem senare än planerat, sen insåg jag att jag var tvungen att diska både gryta, stekjärn, mått, bestick, tallrik.. you name it. När jag väl hade diskat allt enligt konstens alla regler kom jag på att jag inte hade allt jag behövde hemma. Men det sket jag i. Vitlök, socker och timjan, vem behöver det liksom? Så jag satte igång med att steka köttfärsen. Så skulle de krossade tomaterna i. Konserv. Jag svär inte ofta, men då svor jag. För tror ni att jag hade köpt någon konservöppnare? Självklart inte... Men så fick jag en snilleblixt, i min (oanvända) nagelklippare från Kanada fanns diverse smått och gott. Kunde där finnas en konservöppnare måntro? BINGO! Att den sen var oduglig och det tog år att få upp konserven är ju en annan femma. Det gick åtminstone. Till slut blev äntligen köttfärsen klar. Nöjd kände jag mig (och brutalt hungrig). Då lyfte jag på locket till spaghettin och insåg att jag hade kokat alldeles för lite. #&")!=(¤"/(¤!. Men jag orkade inte koka mer så jag satte mig vid bordet, lite trumpen, och högg tag i sojan (obligatorisk när jag ska äta köttfärssås). TROR NI ATT FLASKAN GICK ATT ÖPPNA!? Självklart gick ringen man skulle dra i av och jag ägnade ytterligare några minuter med att få upp plasten. Sen lyckades jag. Sen åt jag. Lycka.



På bilden ser ni mitt matbord slash datorbord slash avlastningsyta. Minilite spaghetti. Dum soja. Eh. Nycklar och bananer? Ja, ni ser själva. Jag brukar faktiskt vara mer ordningssam!
.........

Kommentarer
Postat av: Sanna

Snacka om lyckat, men det kanske är så för blondiner?

2011-09-05 @ 22:25:17
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Sanna: Ja, nu när du säger det.. (; xD

2011-09-05 @ 22:32:42
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: amelia

SV: Ja hade varit sjukt nice med Spanien nu.. hhaa, härligt att bo ensam! :)

2011-09-05 @ 22:40:04
URL: http://ameliazakrisson.blogg.se/
Postat av: amelia

SV: tack! :)

2011-09-06 @ 11:20:15
URL: http://ameliazakrisson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0