x Köttbullar för hela slanten Datum: 2011-09-20 Tid: 17:32:37

Idag har jag konfronterat min stora skräck; köttbullen. Enda sedan hemkunskapen i grundskolan har jag fasat över dagen då jag skulle bli tvungen att ta tag i köttfärsen med egna händer och rulla den där äckliga geggan av död ko, gris och kyckling till små bollar. Idag vara alltså stunden kommen. Lyckligtvis gick allt lite lättare än vad jag hade tänkt mig, ärligt talat konfronterade jag inte min fobi utan rullade köttbullarna med hjälp av två skedar. På så vis undkom jag diverse äckelkänslor och slapp få upp redan svald mat på diskbänken. 

Sååå.. faktum är att jag är grym på köttbullelagning också. Alltså, jag är ju grym på typ allt så det var väl egentligen ingen förvåning. Bortsett från att jag inte hade någon potatis hemma så gick allt galant, och gott blev det!



Vad jag gör nu? Försöker få disken att diska sig själv såklart! Det går sådär.
.........

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lyckades du tom med sås? Isåfall är du ju jätteduktig! ;)

2011-09-20 @ 21:57:17
Postat av: Peter

Tja rara Elin.

Har suttit nu i ungefär 2½ timme med att göra detta du snart ska se, hoppas du kommer att gilla det. Den är inte perfekt, så jag hoppas du accepterar det :D

(Du behöver inte acceptera denna kommentaren.)

http://data.fuskbugg.se/skalman02/45028295_2011-09-21_01.20.43.png



Kolla på länken!

2011-09-21 @ 01:32:41
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Lotta: Ooohja, jag är som sagt en naturbegåvning! ;DD Vågar inte visa mig hemma nu, slår vad om att mina föräldrar kommer försöka utnyttja mina matlagningsskills... (;

2011-09-22 @ 00:52:55
URL: http://glasartad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0