x Banan/citron á la Elin Datum: 2011-10-06 Tid: 15:05:00

Ja, ni hörde rätt, kombinationen banan och citron är faktiskt inte alls så dum som den låter! Upptäckten gjorde jag för någon vecka sedan när jag inte hade bär hemma men kände för att göra min specialare där man mixar mjölk med fryst frukt eller bär för att få något som liknar sorbet. Supergott, enkelt och dessutom nyttigt i jämförelse med allt annat sött man kan stoppa i sig. Istället för bär hällde jag alltså ihop fryst banan, mjölk och ett par droppar citronsaft, vilket blev över förväntan!

Anledningen till att jag kom att tänka på min ultimata smakkombination var såklart att jag lyxade till det till fikat idag med mitt nypåkomna recept. Jag kan väl medge att det inte ser särskilt mumsigt ut..

.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0