x Ännu en busshistoria Datum: 2012-02-06 Tid: 21:52:56

Okej, jag medger att jag har varit sjukt dålig på att blogga den senaste veckan.. låt oss säga att jag inte riktigt har varit på blogghumör.

Idag blev jag dock hemkörd av en glad busschaufför (ja, i MALMÖ!? HUR SJUKT!?) som gjorde min dag! Värt att noteras tycker jag. Scenariot: Jag går på bussen. Förväntar mig en av de där vanliga sura gubbarna. Ler och säger "hej" som jag alltid gör för att få de sura gubbarna att tvingas hälsa. "NÄMEN HEJ OCH VÄLKOMMEN IN I VÄRMEN! :D". Först chocken. Sen glädjen. Ser att alla andra i bussen också ler. "Åååh, vilken liten glädjespridande gubbe!" tänker jag. Fem minuter senare gnider han bussen mot en bil. "H*LVETES J*VLAR VAD F*N GÖR DU!?". Tyst på bussen. Kör vidare. Busschauffören ser inte lika glad ut längre. Kommer till min hållplats. Jag reser mig för att gå av. "HEJDÅ OCH HA EN BRA KVÄLL! :D". Naaw. "Vilken charmig liten gubbe ändå" tänker jag.

Värd en egobild.

.........

Kommentarer
Postat av: Kitty

Vi har en superchaufför i Karlskrona, han är mer känd som "Bussturken". Han har till och med en egen sida på facebook haha. Han är alltid superglad, drar skämt, hälsar personligt och ser till att alla har roligt när de åker buss med honom :D En riktig vardagshjälte.

2012-02-07 @ 08:27:24
URL: http://www.kittonia.se
Postat av: Rikard

Låter som en ovanlig chaufför. Det skulle inte hända här i Stockholm, här hälsar dom knappt :(. Ha det bra kram Rikard

2012-02-07 @ 12:24:06
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Rikard: Verkligen, här i Malmö brukar de inte heller vara särskilt trevliga av sig..

2012-02-07 @ 19:31:14
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: Rikard

:P. Du får väl leva på känslan av den glada chauffören ett tag. Det är ju inte dåligt det!! :D

2012-02-08 @ 09:08:52

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0