x En dag på högskolan Datum: 2011-09-12 Tid: 21:46:06



Visst verkar det sjukt ansträngande? "Jag förstår om ni känner er utmattade" sa vår lärare idag. Det roliga är att hon var allvarlig och att hon tyckte att vi behövde en paus. Alltså inte för att jag har något emot pauser meeeen..



Här ovan ser ni en kass bild på några av ramarna vi spikade upp på väggen. En vägg som vi egentligen inte fick spika upp saker på. Men vår lärare är tydligen en liten rebell så vi gjorde det ändå, hon skulle berätta för rektorn efteråt, meddelade hon oss. Lyssnade man mellan orden förstod man att detta inte skulle bli populärt. Kan inte vara lätt att vara rektor för en skola full med konstnärer....

Veckans uppgift i kursen "Kreativa metoder" har alltså varit att göra en ram som representerade en annan person i klassen. Jag är representerad av ramen i mitten längst upp, som är gjord av pinnar och sladdar. Ja, why not? Ramen jag gjorde åt en annan tjej hänger längst ner till höger, det är den som var inlindad i spanskt tidningspapper och som jag dessutom (efter att jag visade er den) målade lite på med vattenfärg. Den ser sjukt obetydlig och liten ut. Det är det som är problemet med att gå i en klass full av galet kreativa människor. Jag vill också kunna krydda till det och skita i instruktionerna och bli älskad ändå!

Behöver jag ens nämna att en av tavlorna var gjord av grönsaker, köttbullar och fiskpinnar som förmodligen kommer hänga där på väggen och ruttna? Sjukt mysigt.
.........

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, det ser ut att vara tuff konkurrens! :)

2011-09-12 @ 23:25:10

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0