x Jag ♥ CR2 Datum: 2011-10-29 Tid: 19:41:26

Upptäckte häromdagen RAW, eller filfromatet CR2 som Canons kameror använder. Upptäckt är kanske att ta i, jag har ju kännt till råformetet i flera år, men jag har aldrig riktigt orkat ge mig på det tidigare. De gånger jag har försökt har jag inte märkt någon skillnad alls mot gamla hederliga jpg eller tif och tänkt att nää, skit samma. Men så för ett par dagar sedan bestämde jag att nu, NU ska jag ge det en ärlig chans! Och se, nu är jag fast. I love råformat.

.........

Kommentarer
Postat av: JHH

Det är nu jag kräver en bild i råformat och en i jpg ;)

2011-10-29 @ 20:32:39
URL: http://jhh.blogg.se/
Postat av: amelia

sv: HAHAHAHAHAHHAHA skrev från vår hemdator, så det var faktiskt mammas blogg ;) Hhahahhaha vad kul.. :) Hon sa faktiskt idag: Idag har jag haft jättemånga besökare! Jag ba: hur många, hon ba: 6! HAH :)

2011-10-29 @ 21:55:33
URL: http://ameliazakrisson.blogg.se/
Postat av: CAMIE

SV: Jag tror att många har prestationsångest tyvärr. Det är sådan press på att man måste prestera idag! Man ska helst vara lite bättre än någon annan liksom... Men jag försöker tänka att så länge jag själv är nöjd och stolt så räcker det :)

2011-10-29 @ 23:13:29
URL: http://camillahart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0