x Stallet.se på korsen och på tvären Datum: 2011-11-19 Tid: 00:32:00

Det var ju typiskt att jag skulle skriva ett monsterinlägg om just stallet.se. Aja. Jag har trots allt den där sajten att tacka för att jag ens upptäckte mitt intresse för foto, illustration och design..
- - -


Jag förmodar att många av er som följer min blogg känner till att jag är medlem på communityn stallet.se? Ni som inte vet - here we go!

Stallet.se är alltså till en början skapat som en nätverksplats för hästintresserade, men är numera snarare än sajt för personer med webbdesign-, foto- och ekonomiintresse på en väldigt lekfull och kreativ nivå. Bland annat kan man sälja djur (med foton och designade sidor) samt få virtuella priser för designer, foton eller helt enkelt för sin personlighet. Svårt att sätta sig in i om man är ny, men väldigt roligt när man får kläm på det! Tyvärr blir sajten bara barnsligare och barnsligare, jag kräks lite på att man har infört att djuren måste matas och skötas.

På stallet.se har jag alltså varit medlem sedan 2003 och har där, efter mycket slit, gjort mig ett ganska stort namn. För att ni som inte känner till sajten ska hänga med i vad "stort" betyder i sammanhanget kan jag nämna att mitt stall har haft 148 600 besökare, att jag har en fanclub med 1000 medlemmar och att jag när jag var som mest aktiv fick runt 300 mejl per dag utöver ett hundratal gästboksinlägg. Yes, ni hänger med? Jag har varit väldigt, väldigt, VÄLDIGT nördig, med andra ord.
Nu för tiden är jag dock inte lika aktiv men hänger kvar på grund av mitt arbete som administratör (om ni som spelar undrar är jag den enda dolda sådana på sajten eftersom att det var min önskan, detta ska alltså INTE spridas på sajten då jag inte vill ha fördelar av detta).  

Nu till anledningen att jag ens tog upp stallet.se över huvud taget:




SÅ SÖT! TACK! Blev galet glad när mobilen plingade till och detta smset poppade upp helt oväntat. Okej att man får fina mejl och gästboksinlägg men sms känns ändå snäppet roligare, det har dessutom bara hänt mig tre gånger tidigare och hör alltså till det ovanliga! Nästan lika roligt som när jag fick reda på att man tydligen försöker samla ihop ett gäng i Malmö som vill träffa mig över en fika. Läskigt men kul. Vet inte om jag vågar tacka ja än..
.........

Kommentarer
Postat av: Kitty

Damon och Elena, helt klart. Höll på att kissa på mig av lycka (... normalt) när Damon kysste "Elena". Blev senare vansinnig när det visade sig vara Katherine.... grr.



Jag var också medlem på stallet.se innan! Men när mitt tredje stall blev hackat så sket jag i det. Dessutom var jag ingen hejare på designer och det var det jag tyckte var roligast, så tja haha. Man kanske kan gå en kurs hos dig? ;)

2011-11-19 @ 12:35:56
URL: http://kittonia.se
Postat av: Johanna Stina - Foto och designblogg

Haha vad kul och spännande!! :)

2011-11-19 @ 21:24:22
URL: http://stinapauline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0