x Kläder kläder och underkläder Datum: 2011-05-12 Tid: 21:02:18

Idag har jag införskaffat något att ha under studentklänningen, något att ha över studentklänningen och något att ha bredvid studentklänningen!

Dessutom testade jag en BH att ha under min balklänning i en sådan där fin affär som bara säljer underkläder. Det var en traumatisk upplevelse. Först slängde expediten ett måttband runt mig likt ett lasso och drog åt så att jag inte kunde andas. Därefter plockade hon fram en BH med midjestorleken pinne. Och jag är mer som en köttbulle i jämförelse med en pinne. Ja, ni hänger med? Den här BHn tyckte hon alltså att jag skulle ta på mig. Så det gjorde jag. Okej, det gick väl att andas med lite ansträngning, men näääe, en hel kväll hade aldrig fungerat! Så min kära mamma hämtar storleken större åt mig. Då rycker expediten upp dörren till provrummet, drar lite i min BH och säger "Nänä, den här är aaalldeles för stor! Du måste lära dig att ha en som sitter åt ordentligt!". Eeeh? Nej tack? Orka lära sig att ha ett klädesplagg på sig som gör att man får andningsnöd. Hade jag velat ha andningsnöd hade jag väl köpt mig en korsett istället?
Jag var tillräckligt rebellisk för att köpa köttbullestorleken trots expeditens missnöje. Jag kände mig nöjd. Dessvärre skickade hon med ett litet häfte som berättar för mig hur jag ska gå till väga för att hitta en BH med kvävningsgaranti nästa gång jag handlar hos henne (som om det någonsin skulle hända...). Jag kände mig ganska ägd när jag upptäckte det. Det är bud på att åka tillbaka och byta till en ännu större storlek, bara för sakens skull liksom.


.........

Kommentarer
Postat av: Peter

Miss.Bigboob

2011-05-12 @ 21:32:43
Postat av: Lotta

Vilken bild! XD Spara den på nåt bra ställe så du vet var du har den när du vill få mig att garva nästa gång.

2011-05-12 @ 22:03:36
Postat av: Emma H.

Sv: Japp, min första.

Den andra jag hade var ju en Nikon D40 och det var ju en kompakt/system ^^

2011-05-12 @ 22:19:36
URL: http://akrelina.blogg.se/
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Lotta: Detta är inget att skratta åt!!

2011-05-12 @ 22:38:17
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: Jelly

Vilken dåligt expedit!!! Usch :/

Jag hade gått dit och bytt till en ännu större ;) haha



Sv: Jaaa verkligen :D underbart att sommaren snart är här!



kram

2011-05-13 @ 08:56:31
URL: http://fotojelly.blogg.se/
Postat av: ANGELICA [foto&basket]

Du tar verkligen jättefina bilder! :D

2011-05-13 @ 20:57:16
URL: http://steeler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0