x Insektstankar Datum: 2011-05-07 Tid: 11:51:43

Otto och jag har just haft en väldigt givande diskussion om vilka insekter som är sötast. Här har ni resultatet, utan inbördes ordning, bara för att ni är så himla intresserade:

Blomflugan.
Alltid lika roligt med stadsbor som tror att blomflugan är en geting eller ett bi och som blir helt till sig när de ser en, det ger den här lilla krabaten ett plus i kanten! Faktiskt en väldigt charmig insekt, om man får säga att insekter är charmiga.
Kuriosa: Den här bilden har vi på väggen i köket, en av mina favoritbilder i insektsfotoväg och är tagen med en vanlig kompaktkamera:



Svävflugan.
Svävflugor är coola, bara så ni vet! Första gången jag såg den funderade jag över om det var en minikolibri, men ack nej.
Kuriosa: Den här bilden har jag också fotat med kompaktkamera, den har dessutom publicerats i en tidning:



Fjärilen.
Jag antar att de flesta vet vad en fjäril är? Bra. Om de är söta kan diskuteras, men det tycker i alla fall Otto så därför får de vara med i den här listan: 



Humlan.
Humlor är söta, det kan inte förnekas. Så länge man inte trampar på dem och de sticker en förståss.. då är de inte lika söta längre. Mer platta. Öhöhö.

 
Ja, det var väl det! Nu vet ni vilka insekter jag tycker är söta, kan ju vara bra att veta.. eh.
.........

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag förstår mig inte på dig Elin. För det första: HUR du kan gilla dessa oteckligar... :P URK För det andra: HUR du kan ta så fruktansvärt bra bilder... Du har väl MVG+++++ (oändlighetstecken) :D

2011-05-07 @ 12:58:05
URL: http://tramsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0