x Jag valde fel. Tror jag. Datum: 2010-07-17 Tid: 11:27:38

Just nu lyssnar jag på: Fireflies - Lori McKenna


Plötsligt kom jag att tänka på det. Helt random klockan 11 en lördagsförmiddag, mitt på sommarlovet. Jag har valt fel linje. Haha, det var verkligen helt otippat, tanken kom som en blixt från klar himmel och var så sjukt självklar att jag nästan skrattade lite för mig själv. Så kom jag att tänka på fysikboken som ligger några meter bort och som jag hade lovat mig själv att plugga i över lovet. Då slutade jag skratta.
Nej, men seriöst nu, Teknik Data/IT. Om du är så intresserad av kodning och multimedia att du funderar på att välja linjen på Tychobraheskolan i Helsingborg – gör det inte. För är du så intresserad att du vill välja det, då lär du också redan kunna allt som våra lärare försöker lära ut. Och det du inte redan kan, det hade du lika gärna kunnat lära dig själv på en halv minut genom att dra till biblioteket, låna en bok, och råplugga.
Den enda vettiga anledningen till att du skulle välja vår linje, är väl att man läser mycket matte och fysik. Men ja. Tänker du inte bli arkitekt eller ingenjör eller vad-det-nu-är-man-kan-bli med fysik B och matte E, ja, då behöver du inte direkt gå Teknik.
Varför valde jag inte media istället? Åååh, jag är så sur på mig själv. Jag älskar att skriva, inte att räkna eller att leka med bokstäver och krumelurer i programmeringen. Jag vill skriva uppsatser, sammanfatta artiklar och hitta på tidningsrubriker. Jag vill skriva romaner och visa mina lärare att jag vill, och jag kan.
Plötsligt inser jag att mina bra betyg i grundskolan berodde helt och hållet på att jag älskade att skriva. Allt från uppsatser till labbrapporter. Och nu inser jag att mina sämre betyg på gymnasiet beror på att jag inte fått skriva någonting alls. Inte ens en liiiten uppsats. Tänk om jag glömt hur man gör? Hemska tanke.

.........

Kommentarer
Postat av: Emma H.

Men kan man inte gå ur nu då du nu har ansökt? :s

2010-07-17 @ 13:04:59
URL: http://akrelina.blogg.se/
Postat av: Otto

Du får väl skriva en novell som projektarbete då! ;D

2010-07-17 @ 13:06:32
Postat av: Emma H.

SV: Det var synd men du får ju se det senare som en ny erfarenhet som du säkert kommer ha användning av :)

2010-07-17 @ 19:03:13
URL: http://akrelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0