x Kriget om jordgubbarna. Del 1. Datum: 2010-07-08 Tid: 23:28:21

Visst, Björktrastar är fina, pratsamma och trevliga fåglar.. Men smarta, det är de minsann inte. Idag hade en av deras ungar lyckats trassla in sig i nätet vi har över våra jordgubbar. Min gissning är att dens tankegång måste ha gått något i den här stilen; "En jordgubbe! Den ska jag ha! Oj, ett nät. Äsch, jag kan nog komma igenom om jag tar lite sats. Nej, det gick visst inte. Oj, jag kommer inte loss. Attans.". Eftersom att ingen annan var hemma blev det därför upp till mig att leka hjälte och ta fast den lilla krabaten, för att sen klippa loss den. Inte nog med att det lilla krypet försökte bita mig, utan ovanför mig susade en argt skrikande fågelmamma, som tackade mig genom att släppa en regäl fågelskit rakt över min rygg. Tur att björktrastar är lika dåliga på att sikta som de är dumma, annars hade jag väl fått mig en härlig ansiktsmask eller något i den stilen.
Dagens goda gärning var gjord när den lilla fågelungen hoppade iväg, om än lite chockad, så till synes oskadd. Det gjorde åtminstone min dag, även om jag måste erkänna att det kändes ganska ironiskt att rädda den lilla kraken som annars roar sig med att sno mina jordgubbar om dagarna. Hmpf. Busted!



(Bilden är snodd från http://www.edu.linkoping.se)
.........

Kommentarer
Postat av: Emma H.

Haha somliga har ju spännande dagar x)

2010-07-09 @ 11:48:15
URL: http://akrelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0