x Potatiis, mmmmums Datum: 2011-05-11 Tid: 14:38:46

Blev sugen på att testa receptet på potatis som jag hittade hos Karin, tänkt och gjort! Trots att jag är kass i köket så blev det faktiskt hur bra som helst, med andra ord var det superenkelt. Dessutom hyfsat snabbt och jättegott! :D

1. Tvätta potatisen och dela den på mitten.
2. Koka i 10min.
3. Häll på olivolja, lägg på ett par smörklickar, salta och peppra.
4. In i ugnen, 225C i 15 min.



5. Ät! Ja, ni behöver ju inte göra som mig och kombinera värsta lyxpotatisarna med påläggsskinka. Haha. Satsa på grillat istället vettja!



Tilläggas bör väl att jag är potatisälskare. Bakad potatis, klyftpotatis, potatisgratäng, stekt potatis, hasselbackspotatis... mmmmmmmmm. Jag tänker leva på potatis när jag flyttar hemifrån! ;D

.........

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, du kommer slita ut många potatisskalare!

2011-05-11 @ 15:40:37
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Lotta: Haha, ja, utan tvekan!

2011-05-11 @ 18:34:35
URL: http://glasartad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0