x Det var på tiden Datum: 2012-03-01 Tid: 23:44:45

ÄNTLIGEN har jag gjort ett skolarbete som jag faktiskt är nöjd med! Känns bra. Tillåt mig att presentera min version av ett av tidningen MinHästs omslag i Bauhausstil. Nej, inte varuhuset, designskolan Bauhaus. Duh.
(Det är nu ni ska förstå att jag trodde att vår lärare menade varuhuset Bauhaus flera lektioner innan jag förstod att det fanns en designskola med samma namn. Illa.)



Inspirationskälla var Lázsló Moholy-Nagys "Composition Z VIII", såhär ser den ut;



Det fula typsnittet jag använde heter "Bauhaus 93" och jag använde det av uppenbara skäl. Gonatt!
.........

Kommentarer
Postat av: Matilda

Kan man göra det "vad vet du om hästens färger?"-testet någonstans? verkar mycket intressant ;)

2012-03-02 @ 07:27:14
URL: http://eliasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0