x Nördigt nostalgiskt Datum: 2011-05-15 Tid: 21:09:54



Ruff and tumble. Nästan lika mycket nostalgi som Pacman, om inte mer. Det här helcoola spelet hade vi alltså på vår Amiga (ja, man har ju inte levt på 90-talet för inget..) när jag var mindre, och idag så berättade pappa att han hade snubblat över det på nätet och laddat hem det till datorn (fyyy på honom). Men ack så najs. Vill spela med en gång!

Ååååh, nu kom jag att tänka på Funny Furrie 2 Xmas (youtubelänk)! Typ bästa multiplayerspelet ever. Ellerhur Otto? Det gick ut på att vara ett fluffigt litet troll med tomteluva och skjuta på varandra, haha. Jag ägde, tål att tilläggas.



Ps. Har du inte spelat Pacman på Amiga har du missat något. Bara så du vet. Det räcker att du lyssnar på ljudeffekterna så förstår du vad du gått miste om: youtubelänk



.........

Kommentarer
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Har bara spelat pacman men man borde kanske testa de andra! :P

2011-05-15 @ 21:46:48
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0