x Tanter är trevliga Datum: 2011-08-12 Tid: 21:42:51

Ibland lite för trevliga. Idag blev jag uppringd av en sådan tant. Jag vet inte vem hon var, jag vet inte varför hon ringde, jag förstod inte varför hon frågade det hon frågade. Det enda jag vet är att hon hade ringt fel och att hon vägrade lägga på luren.

Jag: "Hej det är Elin!"
Hon: "Är det Elisabeth?"
Jag: "Nej, det är Elin."
Hon: "Så det är inte Elisabeth?"
Jag: "Nej, du måste ha ringt fel."
Hon: "Jag ringer från Viken. Så du bor inte i Halland?"
Jag: "Nej, jag bor därjagbor"
Hon: "Haha, ja, det var ju inte riktigt i Halland!"
Jag: "Nej.."
Hon: "Så du har inte nummer 0123456789?"
Jag: "Nej, det här numret är 65498."
Hon: "Alltså jag ringde till 0123456789."
Jag: "Då måste du ha ringt fel."
Hon: "Tror du det?"
Jag: "Ja."
Hon: "Så du vet inte vilket nummer jag ska slå efter 0123456789?"
Jag: "Nej, du har nog bara slått fel, prova att ringa igen."
Hon: "Tycker du det?"
Jag: "Ja?"
Hon: "Så du vet inte vilket nummer jag slå efter 9?"
Jag: "Nej."
Hon: "Okej. Ursäkta mig!"
Jag: "Ingen fara, hejdå!"

Liksom jo, självklart vet jag vilket nummer personen tant ska ringa till har!

.........

Kommentarer
Postat av: Leane

Hej, på ridskolan Ausås som du tidigare gått på. Hade ni någon ponny där (gotlands russ) som hette Gnista?

2011-08-12 @ 22:02:04
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Leane: Hejsan! Det namnet känner jag tyvärr inte igen (:

2011-08-12 @ 22:04:44
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: ♥ hobbyfotograf, Linn Westin

Hihi, så grymt roligt telefonsamtal. :'>

2011-08-14 @ 11:26:53
URL: http://fingerborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0