x Djupt Datum: 2010-10-27 Tid: 21:47:17

" Jag lyssnar på mitt inre, på sorg och glädjerus,
jag lyssnar blott på inget, mitt eget inre sus.
Då plötsligt något låter, en röst där inom mig,
någonting som gråter, en sorgeton för sig. 
Ler tappert för mig själv trots gråten denna natt,
för positiva tankar det är min inre skatt.
Instängd i en kista med silverputsat lås,
där ligger denna tanke och ingen hjälp kan fås.
Suset jag just hörde det dränker jag i sorg,
för sorgedränkta kuddar det blir min enda borg. "

Japp, så roligt kan man ha det. Av någon anledning lyckas mina dikter alltid ta en sådandär sorglig vändning, jag borde verkligen satsa på en positiv dikt till nästa gång. Texten har verkligen ingenting med mig att göra, så att ni inte blir oroliga för min mentala hälsa eller något. ;) Nästa gång måste jag verkligen anstränga mig och göra en ordentlig dikt som verkligen flyter på, det hade varit så najs! :D

Nej nu blev jag matt (och tafatt), gonatt!
.........

Kommentarer
Postat av: Linn fällström

Svar: Huhu, ja antagligen. (; Men vi gillar guldfiskminne. :3 Ohja, men ska kämpa på in i det sista - du vill inte låna mig 5,000sp då? :/

2010-10-28 @ 07:28:43
URL: http://awesomelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0