x Redigeringsfunderingar Datum: 2010-08-02 Tid: 22:41:19

I brist på annat att göra rotade jag fram en gammal bild ur gömmerna och lekte lite med den i photsohop. Jag kan inte säga att resultatet blev särskilt revolutionerande, men jag la å andra sidan inte direkt ner någon själ i det hela.
Medan jag satt där och grejjade funderade jag i alla fall över det här med att manipulera bilder. Snacka om att man kan låtsas vara duktig på att fotografera bara man är lite skillad på redigering! Kan riktigt se framför mig hur en känd fotograf tar en halvkass bild och sen redigerar den i photoshop till ett riktigt utställningsobjekt. Varför kallas man få proffsfotograf och inte proffsredigerare? Det gör mig irriterad, av någon anledning. Känns som fusk ju! Fast å andra sidan, why not? Redigerat bilder har man ju gjort ända sedan mörkerrumstiden..

Före:



Efter:

.........

Kommentarer
Postat av: Malinda

Hmm, kan slå vad om att det råder delade åsikter om det här! Jag tycker redigering är "godkänt", eftersom man egentligen "bara" stärker vissa delar i bilden...



Fin bild btw! Din (?) katt har väldigt fräcka ögon. :]

2010-08-03 @ 01:12:25
URL: http://allbyme.se
Postat av: sandra

ja, men så hade jag också velat bo! :D

jaha, vart ska du flytta då? (:

2010-08-03 @ 03:40:10
URL: http://wearenowhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0