x Ko-miskt Datum: 2010-08-29 Tid: 11:08:44

Jag hörde fåglarna kvittra och vinden vina i träden, medan mina fötter ihärdigt plaskade vidare genom det daggdränkta gräset. Plötsligt stod det en ko framför mig på stigen. "Flytta på dig", försökte jag vänligt. Ingen reaktion. "Flytta på dig", upprepade jag, den här gången lite mer bestämt. Dessvärre hände inget heller denna gång, utan kon fortsatte helt enkelt att stirra på mig sådär som bara kor kan. Jag tog upp mobilen för att föreviga den komiska situationen med ett foto, och då, då trodde minsann kon att jag tog fram något ätbart och började röra sig mot mig. Visserligen är kor inte dumma, åtminstone inte i synonym med elaka, men de är inte riktigt tillräckligt intelligenta för att förstå att det kan göra ont om en mjuk liten människa råkar få ett ganska hårt litet horn i magen. Därför fattade jag ett snabbt beslut - dags att vika av från stigen - och tog mig sen till en annan stig genom att zickzacka mellan koblajjor och taggigt björnbärsris. Japp, så såg min morgon ut. Hur såg din ut?

.........

Kommentarer
Postat av: Josse

Haha!<3

2010-08-29 @ 13:27:59
URL: http://justkeepbreathe.blogg.se/
Postat av: johanna

SV: Härligt att höra! joo, skolan är lite jobbig, hehe, men det är skönt att vara igång igen :)

Med mig är det bra, minus att jag har ont i halsen vilket är lite småirriterande.



Vad kul, tack så mycket! :)

KRAM

2010-08-29 @ 14:36:23
URL: http://danceitblue.blogg.se/
Postat av: Emma H.

Klev upp klockan sex, var ut med hunden två ggr på en halvtimme. Åkte halv sju till Matfors och var funktionär på en hundutställning till klockan 16.00 ungefär :)

Så var min dag. Skiftande sol och moln men en kanon dag!

2010-08-29 @ 17:57:50
URL: http://akrelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0