x Tyranni Datum: 2011-03-22 Tid: 20:54:44

Nu är jag hemma från körskolan igen efter en plågsam teorilektion med en tyrann till lärare. För er som inte vet vad en tyrann är så beskriver wikipedia det såhär; "En tyrann är en egenmäktig envåldshärskare som utövar absolut makt och regerar genom tyranni". För er nyfikna stackare som, precis som mig, vill veta vad tyranni betyder förklarar wikipedia det hela med den här bilden;



Detta är alltså ren tyranni. Om ni mot förmodan inte är övertygade så länkar de tillbaka till ordet tyrann. Utifall att ni fattar lite trögt, så att säga.

Såå, min teorilektion hölls alltså av en lärare som regerade genom någon typ av fågel. Han har troligen varit lärare sedan stenåldern och njöt därför av att plåga små försvarslösa elever genom att ställa omöjliga frågor, gärna kuggfrågor. Jag lärde mig bland annat att man inte ska försöka köra över cyklister. Tro det eller ej.
Hade man fortfarande fått aga barn i Sverige hade han lätt tagit till linjalen när killen bredvid mig skämtsamt svarade att man säkert kan köra i 70km/h på en glashal landsväg. Om blickar kunde döda. Jag är glad att jag är en naturbegåvning när det gäller körteori. Okej, innan ni kommer med invändningar, ni kan väl åtminstone vara schyssta och låta mig tro det?
.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0