x Fy skäms på mig Datum: 2011-03-08 Tid: 20:18:09

På fotolektionen idag skulle vi visa upp vår tolkning av ett egenvalt konstverk ur utställningen "Carl Larsson & Co". Jag hade valt Peter Tillbergs "Tablå med kråkor" (den vänstra bilden här nedan) och tolkat den. Eller rättare sagt låtsas tolka den, eftersom att min bild inte alls är fotad till den här uppgiften. Men det vet ju inte vår lärare... Mvg++ fick jag dessutom! Så nu skäms jag faktiskt lite. Jag skäms över att jag fuskat (räknas det ens som fusk?), att jag lägger upp en upphovsrättsskyddad bild på min blogg och att båda bilderna jag visar er nu har usel kvalité. Hoppas ni förlåter mig.



Min motovering:

Jag har valt att göra en egen tolkning av Peter Tillbergs "Tablå med kråkor" som är målad år 1972. Min tanke var att använda mig av Tillbergs komposition men att göra en positiv version av verket. Eftersom att man under fotorealismens tid ville måla så att det såg ut som ett fotografi har jag valt att göra tvärt emot - jag har alltså försökt få mitt foto att se så målat ut som möjligt. 

Ni måste erkänna att det låter trovärdigt. ;)
.........

Kommentarer
Postat av: Katsu

Haha, jag gjorde en liknande sak förra året i ett fotoarbete. Hade en bild som passade perfekt så jag använde den. ^^ Frågade min lärare om det också och det spelade ingen roll om man tagit den innan eller inte, höhö ;)

2011-03-08 @ 22:04:48
URL: http://katsus.blogg.se/
Postat av: Moa (:

Vadå menar du att du gett en bild till din lärare som du inte fotat själv, eller vad? (:

2011-03-08 @ 22:06:34
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

låter som en väldigt proffsig motivering!

2011-03-08 @ 22:43:32
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Peter

För att nå de högsta betygen måste man luras/"fuska" sig fram till betyget :D

2011-03-09 @ 01:50:17
URL: http://knallfalleffekt.blogg.se/
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Moa: Nejnej, självklart inte! xD Alltså jag använde en av mina gamla bilder som låg och skräpade (;

2011-03-09 @ 11:33:09
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: h e l e n a - f o t o b l o g g

snyggt tolkat :)

2011-03-09 @ 14:50:15
URL: http://helenaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0