x Mums! .. eller? Datum: 2011-07-18 Tid: 19:12:58

Ja, MUMS var vad jag tänkte när jag gick en sväng utanför vår tomt idag och fick syn på en förvildad vinbärsbuske. Tänk att den skulle stå där liksom, lyckan var fullkomlig! Men innan jag hann stoppa något av de goda bären i munnen blev jag turligt nog varnad, det var nämligen inga vinbär, det var en ribesbuske (vars bär dessutom är giftiga).

Hur blind är man när man inte kan se vad som är vinbär och vad som inte är det, tänker ni nu. Ja, det kan man ju fråga sig. Om jag säger att ni här har bilder på både ribes och vinbär, förstår ni mig då?  



Bild 1: Ribes
Bild 2: Vinbär
.........

Kommentarer
Postat av: Ida

Oj, nu kommer jag inte våga äta röda vinbär längre... :S

sv: Tack! De var ju inte riktigt det man först föreställde sig när man hörde "80-tal" :)

2011-07-18 @ 19:39:35
URL: http://caucia.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

svar: Jag håller helt med dig. I nästan alla filmerna blir man så himla besviken på att "de har tagit bort de och de från boken som jag tyckte var så himla bra" (för jag såg att du hade läst böckerna. :3 DEN VAR SUPÉR BRA!



Hm, den förlängda armen finns ju alltid. (L) Men om det nu skulle vara så att någon redan var i ett nödläge (för att inte få kakor är ett allvarligt nödläge, tycker du inte) så kan jag skära av pappas arm, när han kommer hem, och sätta på den på din arm. Men kom ihåg, du har den bara till låns. (;

2011-07-19 @ 11:19:58
URL: http://okaajh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0