x Sarkasm på hög nivå Datum: 2010-09-13 Tid: 21:59:53

Nu känner jag mig sådär härligt trött, rent fysiskt alltså. Lite psykiskt också om jag ska vara ärlig, min ridlektion var riktigt ansträngande idag faktiskt! Efter att ha ridit runt, runt, runt i 45 minuter gick vi över lite bommar och gick över lite bommar till, och sen tyckte vår ridlärare att vi hade hoppat när hon höjde dem 20cm över marken. Jag skojar inte. Fast jag måste erkänna att det var ganska skrattretande. :) Men å andra sidan är det väl inte så lätt för en ny ridlärare att bedöma hur duktiga alla är såhär andra lektionen, jag menar, det är ju bara så att fler än hälften i min grupp har egna hästar och ridit i en sådär 10 år, så det finns ju en risk att de inte kan hoppa 20cm liksom. Det var verkligen tur att hon gav oss tillåtelse att hålla i manen också, ifall vi skulle tappa balansen över det enorma hindret.

Snacka om förnedrande lektion. :D
.........

Kommentarer
Postat av: Emma H.

haha mindes gången då jag skulle hoppa med en häst för 2½ år sen. Han var en riktigt duktig hopphäst och älskade att hoppa (Dansk halvblod och störst i stallet x)). Vi började på 30 cm och efter kanske två ggr rev han hindrerna med flit för han ville ha högre, han tyckte dem var löjligt låga så innan det vart klart slutade vi på 50-60 cm innan han vart nöjd xD

2010-09-13 @ 23:54:15
URL: http://akrelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0