x Projektarbete Datum: 2010-09-17 Tid: 15:31:22

Nu har jag och Frida suttit och slängt ihop en idéskiss till vårt projektarbete. Till skillnad mot resten av treorna som fick tre veckor på sig att skriva sin, fick vi i vår klass tre dagar på oss. Big fail. Som vanligt hade våra lärare lite halvt glömt bort oss, och vi fick därför inte våra instruktioner förrän idag - och skissen ska vara klart på måndag. Braaaa. Såhär blev iaf resultatet, låter det helt galet eller tror ni att det duger? ;)

 

Projektarbete: Tidning om självkänsla

Vi har valt att som projektarbete skapa en tidning, eftersom att vi är intresserade av att skriva, fota, illustrera och designa grafiskt. Vi tror också att vi ska kunna ha användning av det vi lärt oss i de olika kurserna vi läst under vår gymnasietid.

Ämnet vi har valt att skriva om är självkänsla, och allt vad det innefattar. Exempelvis tänkte vi intervjua någon typ av kurator, göra en undersökning, samt skriva utifrån våra egna erfarenheter. Vi tycker att det ska bli intressant att fördjupa oss i ämnet och att lära oss mer om hur man kan förbättra sin självkänsla, och det är därför vi har valt att skriva om detta.

I tidningen har vi tänkt att ha med allt från artiklar, krönikor och intervjuer, till noveller och serier. Vi tänker även illustrera våra texter med ritade bilder och foton.

Syftet med vårt projektarbete är alltså att kunna stärka självförtroendet hos tjejer i tonåren, och vi har som mål att få tidningen tryckt. Dock har vi än så länge bara planer på att göra ett nummer.

.........

Kommentarer
Postat av: Emma H.

LÅter skitbra! Ni ska absolut satsa på det!

2010-09-17 @ 18:22:30
URL: http://akrelina.blogg.se/
Postat av: jojjo

Tror jag spanade in dig lite smått på tb igår när jag var där och lånade böcker. Hmm :P kram

2010-09-23 @ 07:22:42
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Jojjo: !!! Jojjooo, du kan ju inte bara gå och smyga bakom hyllorna D: Spring fram och skrik "HEEEEJ" nästa gång ;D Eller gör inte det förresten, då kommer jag rodna ihjäl ^_^'

2010-09-23 @ 18:04:49
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Hahaha! Tur att jag är på tb...typ aldrig då :P

2010-09-26 @ 12:55:54
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Jojjo: Äsch då.. du får säg till nästa gång du är på besök! ;D

2010-09-26 @ 15:48:46
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Men den tanten man lånar böcker av där är sååååå läskig :S :P haha! tacka vet jag bibliotikarien på olympia, hon är så söt så ;D

2010-09-26 @ 18:47:09
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Jojjo: Eller på nick, hon är också jättesnäll! :D Hon vi har är skum .__.' Jag bara "skulle jag kunna fota dig till en läxa i foto b?", och hon bara "jag vill inte ställa upp på bild". Sån tråkig! xD

2010-09-26 @ 18:50:17
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Var på tych idag också, HAHA :P Såg dig inte dock ;)

2010-09-29 @ 18:10:54
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Jojjo: MEEEN! xD Jag undrar om jag hade känt igen dig.. tror nästan det alltså ;)

2010-09-30 @ 17:58:07
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Mjaaaaa :P Du får komma till olympia och spanelispana ;)

2010-10-01 @ 16:16:07
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Jojjo: Jag som trodde att du hade börjat på Filborna? D: Vad läser du för kul? :D

2010-10-02 @ 21:11:50
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Nej för fan, på filborna jobbar ju min kära far :P Det går ju inte för sig!



Jag läser skrivprofilen och stormtrivs :D

2010-10-02 @ 23:17:29
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Jojjo: Haha, ja, jo.. Skrivprofilen? Trevligt! :D En kompis till mig, Klara, går andra året på den linjen nu om jag inte minns helt fel.. :3

2010-10-06 @ 21:27:30
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Aha! Trevligt trevligt :) Har en hel drös vänner på tych så om en liten tjej med brunt långt hår står och stirrar på dig plötsligt en dag: it's meee ;)

2010-10-16 @ 17:53:38

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0