x Gult är inte fult Datum: 2010-09-04 Tid: 21:00:52

När jag var ute och gick idag hade jag en väldigt intressant fundering angående färgen gul. Faktum är att jag nog funderade på färgen gul i en halvtimme eller sådär, bara för att ha något att tänka på liksom. Egentligen började det hela med att jag försökte komma på min favoritfärg, och så insåg jag att jag egentligen bara har favoritfärgkombinationer. Jag tänkte att min favoritfärgkombination måste vara gult och grönt, eller kanske gult och rosa. Fast vid närmare eftertanke.. kanske gult och brunt? Eller gult och orange? Plötsligt slog det mig - den färg som man allt som oftast rimmar på fult, just den färgen ihop med vilken annan färg som helst skapar riktigt grymma färgkombinationer! Och då konstaterade jag, där och då, att gult måste vara den ultimata färgen. Den passar ihop med grönt, rosa, orange, blå, svart, lila.. Vilken färg passar den egentligen INTE ihop med? Jag menar väl det. Bara försök säg emot.. ;)


.........

Kommentarer
Postat av: Malinda

Jag är av samma tanke som du så jag tänker inte ens försöka säga emot. ;D

Eftersom färger blir som allra snyggast i kombinationer... så är det väl därför regnbågen är så vacker? :o

2010-09-04 @ 22:55:21
URL: http://allbyme.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0