x Uppsala, här kommer jag! Datum: 2010-11-03 Tid: 18:08:05

Nu har jag packat mina väskor, imorgon bär det av till Uppsala! Ska hälsa på Otto och Ida som numera pluggar på Universitetet där och därför har hyrt sig en lägenhet ihop. Jaakko som vi hälsade på i Finland förra året är också på besök, det ska bli kul att träffa honom igen! Här har vi oss då, coola gänget för ett drygt år sedan. Ehehem.



För er som inte känner till historian så var det så att Ottos gamla klasskompis Peter fick kontakt med Jaakko genom World of Warcraft (.. av alla ställen). Eftersom att Otto är en liten språknörd tyckte Peter att det var på sin plats att presentera dem för varandra. Sagt och gjort. Otto och Jaakko började snacka en del, och poff så var plötsligt jag indragen i skypekonversationen. Så vi tre (Peter tröttnade väl på oss efter ett tag, haha) fortsatte att hålla kontakten. Av någon random anledning drogs även Jaakkos kompis Mimmi in i det hela, och det var tjo och tjim genom headset halva nätterna. Efter flertalet samtal, chatter och brevväxlingar kom då Otto på den briljanta idén att vi skulle besöka våra kära finländare. Så förra året hoppade vi på flyget till vårt grannland och bodde hos Jaakko i en dryg vecka. Sen dess har vi inte träffat någon av finländarna, men imorgon är det alltså dags för mig att säga hej till Jaakko igen. Kuligt! :D
.........

Kommentarer
Postat av: Carola

Jaakko är ju ursöt!

2010-11-03 @ 21:10:53
Postat av: Katsu

:'D

2010-11-03 @ 21:15:10
URL: http://katsus.blogg.se/
Postat av: Elin [glasartad]

Svarar Carola: Söt? Jaakko? Pfft. ;)

2010-11-03 @ 21:29:21
URL: http://glasartad.blogg.se/
Postat av: Carola

Svarar Elin: Ja! Har kanske lite dålig smak! :D

2010-11-03 @ 21:59:13
Postat av: Malinda

Coola gänget. Absolut. ;) Fast jag fick för mig att Jaakko var äldre (tänk att jag har följt din blogg i ett år!) av någon anledning?



Sv: Haha! Så när du känner att du börjar bli sur eller deppig så är det bara att dra upp halsbandet och vips - humöret är på topp igen. Ursmart! :D

2010-11-04 @ 00:46:59
URL: http://allyme.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0