x På tal om ingenting Datum: 2010-03-04 Tid: 20:10:19

1657. Nu tänkte jag slänga in ett litet random inlägg, bara för att jag egentligen borde göra något annat vettigt men inte känner för att göra det. Logiskt va? 1658.
Idag har jag inte gjort något särskilt alls. 30 Januari. Haft en helt vanlig långtråkig skoldag, med håltimmar och meningslösa lektioner. 5 Februari. Skulle egentligen redovisat om Taoismen, men salen vi skulle redovisa i var upptagen. 15 Februari. Imorgon ska vi skriva prov i Historian, och därför är min hjärna helt inställd på onödiga datum. Jag är lite stolt över mig själv, som annars har världens sämsta sifferminne! 26 Februari. Bara för det kom jag att tänka på en sak, skriver man egentligen månaderna med stora eller små bokstäver i början av ordet? Hm. Tål att tänkas på... Tåget över Bält. Karl X Gustav. Kavallerister. Roskildefreden.. plugga plugga plugga.



Nu längtar jag till fredagsmyyys! :D
.........

Kommentarer
Postat av: Totto

Det beror på om du skriver på svenska eller engelska ;D

2010-03-04 @ 21:12:31
Postat av: Elin

Usch för SO! Ett utav de värsta ämnena i skolan alltså.



Men nej, på svenska skrivs månaderna med små bokstäver (: Det har min svenskalärare tjatat om jätteofta, så det är inget jag glömmer i första taget!

2010-03-04 @ 21:29:22
URL: http://geniet.blogg.se/
Postat av: Lotta

Liten bokstav i månader på svenska och stora i engelskan... Så, nu har du MVG i svenskan o engelskan klart! ;P

2010-03-05 @ 15:24:36
Postat av: Mirjam

jaa, det jag har haft!! curling är kul! :D



fredag är bäst!

2010-03-05 @ 21:10:15
URL: http://karamirj.blogg.se/
Postat av: Malinda [All by Me]

Ehh... det låter... bra. x)

2010-03-05 @ 23:03:30
URL: http://allbyme.se
Postat av: Amanda

Man skriver månadararna med en liten bokstav i början :)

2010-03-06 @ 10:08:29
URL: http://Jutunens

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback





..bloglovin

PRENUMERERA DU MED! :D



OM MIG




Namn: Elin
Född: 12/12 1992
Bor: Skåne
Studerar: Grafisk design
Intressen: Foto, natur, illustration och redigering
Kamera: Canon EOS 400D Ritbord: Wacom Tablet, A5




RSS 2.0